ordglitter.blogg.se

En torsdag

Publicerad 2014-04-10 19:05:08 i Allmänt,

Hej i stugan! Ligger på soffan. Precis käkat bulgur m krossade tomater, keso, lök o aromat som krydda! Gott o mättande! Plus olivolja på oxå. Jag har ett så jävla avslappnat förhållande till mat. Det e jätte skönt. Går mina promenader o äter vad jag vill - jag har gått ner 23 kg på två år på det sättet.
Orkar inte krångla till det m dieter...
Men iaf, har gråtit idag som jag babblade om att jag skulle göra. Det var halv-skönt. Brukar kännas skönare.
Men iaf, det var bra att jag gjorde det, det känns inte lika trögt nu...
Jag känner så förtvivlade känslor, jag känner bara ahhhhhrgg! Det e nåt som känns så jäkla jobbigt inombords, känt så sen Ally dog...
Mkt e nog stress, att jag hela tiden stressar mer el mindre...
Jag vill hitta lugnet. Skulle nog inte vara lika frustrerad då... Jag blir frustrerad av att vara stressad. Hela tiden, nästa grej, nästa grej o nästa grej...
Det man ägnar sig åt tappar lite värde faktiskt.
Jag börjar lägga attraktionslagen åt sidan nu. Tröttnat. Det e kul, men i lagom dos. Tänker nog bara vara mer framöver. Man blir lite splittrad av att styra sitt fokus o man blir helt inne i sina tankar o missar det som händer runt omkring...
Jag ska börja tänka mer att jag ska göra något djupt meningsfullt varje dag el så ofta jag kan istället för att vänta in Framtiden m stort F. Att börja leva sen e ett ganska trist sätt att leva på. Nej om man kan göra meningsfulla saker varje dag istället... Saker som känns riktigt bra o betyder mkt för en. Man kan klura på vad det skulle vara o börja på en gång!
Jag vill lyssna inåt mer, ligga å vara m en te o lyssna inåt - det skulle kännas meningsfullt för mig... Fast det har jag redan börjat med o jag stormtrivs kan jag säga... Vill köpa några avslappnings skivor o lyssna på... Ska göra det när jag har fått pengar...
Sen har jag min tur sten oxå, tänka på härliga saker o hålla den i handen - sånt e bara för skönt...
Just nu känner jag att jag bara lever med livet som det är o väntar på att handla... Jag trivs bra som det är o går bara strosar runt i mitt liv... Självklart ups and downs men ganska lugnt i det stora hela. När jag säger vänta med att handla så tänker jag på om det e nåt jag ska ta mig för - ett steg i rätt riktning - typ nån slags kurs - typ healing kanske...
Allt kommer gå bra o jag har en ljus framtid - brukar jag tänka...
Ta hand om er ljusets krigare

En favorit!

En bild fr mitt kök...

Kommentarer

Postat av: Emiliaunique

Publicerad 2014-04-11 16:48:01

Hoppas du får en trevlig helg! :)

Svar: Tack! Detsamma! :-)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela