ordglitter.blogg.se

Jag hörde ett rop från mitt inre

Publicerad 2014-03-13 09:05:00 i Allmänt,

Hej! Torsdag morgon, klockan är 08:16 just nu i skrivandets stund.
Vad har hänt senaste tiden då? Jo livet har varit både upp o ner som det e för alla... Var hos killen i tisdags, han var trött så vi gjorde inget spec... Han har sina dagar då han "klenar" om man ska använda hans ord. Typiskt killar att uttrycka sig så, haha!
Men iaf, där hos killen så låg jag i sängen o fokuserade positivt o kom att tänka på en grej jag har läst i en bok att Gud viskar till en om man bara lyssnar... O då började jag lyssna inåt... Men kunde inte "höra" ngt... Sen helt plötsligt började jag höra ganska "högljudda" ord från mitt inre...
Här kommer lite av vad jag hörde :
Upplev
Bara vara
Titta inåt o få svar
Bara gör
Bara ge
Upplev, gå vilse
Öva på att ta lite i taget
Dra ner på takten
Livet e ditt
Ta det lugnt
Det var lite av vad jag hörde.
Sen läste jag nåra bra ord från en blogg.
Hon snackade om att känna mer o tänka mindre. Fokusera på vad hon upplever istället för att tänka på hur hon upplevs. O inte vara andra till lags.
Så nu ligger jag här i sänghalmen o känner. Det är skönt. Känns som man tar tjuren vid hornen lite.
Jag tror man har lättare för att hantera verkligheten om man känner mer, man får bättre kontroll...
Jag tycker allt har blivit bättre nu när jag är 30 plus...
Man e lugnare, lider inte lika mkt, tänker mer positivt...
Det känns skönt. Jag mår bättre överlag.
O jag vet verkligen hur det är att må dåligt. Jag har mått jättedåligt i 4 år i min barndom sen bättre men fortf dåligt på den tiden (14 - 20 år)... Det var från 9,5 - 14 jag mådde som sämst... Sen vid 20 började jag sakta må bättre...
Fast det e först nu det senaste året jag har hämtat mig mkt.
Jag läste någonstans att bearbetningen sker i varenda cell i kroppen.
Det tror jag stämmer.
Jag läste igår om attraktionslagen, att en person vid 12 års ålder hade börjat visualiserat o fick allt som hen ville ha...
Det e häftigt det där m LOA (law of attraction), jag märker att det fungerar ofta...
Men att bara gå fokusera positivt e ju bara jobbigt - det blir inge bra tycker jag... Man blir lite konstig av det...
Men när helst man känner för det så kan man ju göra det.
Funderar på att dra in till stan snart o dricka kaffe... Får se...
Hej sålänge!
Här e mina två snyggaste kepsar... Ska börja ha keps på mig mer...
En växt jag har planterat själv, snodde ett skott från en blomma i trappen o hade i ett glas vatten först så att skottet fick rötter... Alltid kul att pyssla m sånt... Ska skaffa fler växter till hemmet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela