ordglitter.blogg.se

Sommaren e här!

Publicerad 2014-05-24 15:25:56 i Allmänt,

Hej! Sitter på en bänk i fina sommar-vädret. Känner mig ledsen. Men istället för att köra ett hurtigt attraktionslagens-tänk om allt som gör mig glad, är jag nu lite mer tillåtande mot mig själv. Är jag ledsen så får jag vara det. Behöver inte täcka över det m en massa positiva tankar... E nu inne på min andra kaffe...
Jag e inlagd på psyket pga ett problem som har dykt upp för ca 3 veckor sen...
Men när jag la in mig blev allt mkt bättre... Skönt det...
Hade t o m självmordstankar fast inga allvarliga...
Asså jag ifrågasätter verkligen attraktionslagen - om man ska leva efter den så lever man inte riktigt i linje m sitt inre - allt blir så framtvingat...
Hur gör dom på andra sidan - lever dom efter den där el är dom mest bara? O stämmer verkligen böckerna om LOA?
Det poppar upp många frågor om den här lagen dagligen för mig...
Jag känner att jag kommer köra LOA-tänket i lagom dos... Jag kommer mest satsa på att bara vara o lyssna på mig själv. Det mår jag bäst av. Man får höfta lite här i livet... :-)
Insikter som har kommit i min väg senaste tiden :
Bara vara, ligga på sängen o bara vara...
Värna om sitt inre liv
Inte leva våldsamt, lev mjukt istället...
Växa långsamt i livet, ha inte så bråttom
Varför stressa runt o prestera hela tiden?
Ta det lugnt o lär känna dig själv istället... :-)
Nu ska jag dra mig hemåt!
Ha det fint! Puss


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-02 00:02:41

Så klokt tänkt! Instämmer helt! :-) din blogg är bäst!!

Postat av: Vägen från anorexia

Publicerad 2014-06-11 14:59:54

Sommaren kan vara kämpig. För mig hemsk vissa dagar men det är viktigt att lita på sin magkänsla och vara snäll mot sig själv!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela